Isnin, 13 Jun 2011

Syukur segalanya selesai

Pada pukul 3.00pm dengan mengisi borang keluar pejabat aku memandu balik ke kampung ku di selatan tanah air. Prosedur pejabatku, sekiranya kurang 3 jam keluar pejabat perlu mengisi borang keluar pejabat sekiranya lebih 3 jam perlu mengisi borang cuti. Dengan mengunakan alasan service kerata aku pun balik ke kpg......kelajuan 80-100km/jam kerana aku mengunakan tayar spare...so tak confident bawak laju2. aku berhenti dibeberapa perhentian kerana kepenatan dan tertido.
Tiba di bandar aku solat magrib di mesjid terlebih dahulu dan kemudian ke rumah bakal tunang ku....nak skodeng apa yang dah diorg prepare. Alhamdullilah, bakal tunangku dah beli cincin. Sebenarnya aku bertunang dgn seorg lelaki biasa yang tidak empunyai pendptan tetap.......aku tak nak selalu backup dia...aku kata aku boleh tolong tapi dengan syarat cincin dan barang2 tunang dia kena cr duit sendiri beli......tenang sikit hidupku tgk dia dah beli brg2......
aku sampai rumah dalam pukul 10mlm.....sampai je aku keluarkan barang2 dalam keta untk packing godis beg aku.......mak aku yang kerap sakit bersemangat membantu aku....
menjelang hari tunang, dalam pukul 1.30pm selepas aku solat zuhur mak adam datang....aku berpuas hati dengan solekan dia...dalam kol 3.00pm rombongan lelaki sampai...sebelum tu ada kekecohan sikit...sebab bapa aku sangat perfeck orgnye...everything nak right.....so bila ada yang dia tak puas hati dia marah habis di tepuknya dinding tu....aku cakap dgn sepupu aku lari bila bapa kau marah...kitaorg dah biasa jangan berdiri disitu takut kena tempias marah...heheh
Bila rombongan lelaki sampai everything settle....majlis berjalan dengan lancar dan meriah.....cuma ada org soksek...cemburu kot hehehe....dia kata mcam majlis nikah...biasalah kitaorg suka grent2...org2 sibuk nak tgk cincin n tunang aku...busy je...heheh
gambar aku akan share sekeping nanti...k


Tiada ulasan:

Catat Ulasan